Jakie są przyczyny niepowodzeń startupów? Przyczyny te można pogrupować wokół produktów, finansów, ludzi, strategii lub modelu biznesowego, fucusowania się na „scashowaniu” przy exicie, itd.
Przykładowe przyczyny porażek startupów:
- Koncentrowanie się na poszukiwaniu inwestorów, uczestnictwo w konkursach, itd. zamiast koncentracji na rozwoju produktów i biznesu.
- Zbudowanie produktu, na który rynek lub konsument nie jest gotowy lub go nie chce lub nie potrzebuje.
- Wydawanie za dużo pieniędzy nieświadomie lub przejadanie pieniędzy przez startup.
- Brak odpowiednich kompetencji w firmie lub trudności z ich pozyskaniem, rotacją tych zasobów lub podkupieniem przez konkurencję.
- Brak jasno określonej strategii i realizowanie wielu pobocznych nie corowych projektów (dających często pieniądze i ratujących spółkę).
- Brak wypracowanych modeli sprzedażowych i palenie funduszy na eksperymentowanie ze sprzedażą.
- Ignorowanie trendów lokalnych, krajowych czy globalnych.
- Wiara we własne możliwości i niechęć do korzystania z zewnętrznego wsparcia mentorów, akceleratorów, wiedzy inwestorów, itd.
- Zbytnia koncentracja na produkcie czy technologii nie na kliencie docelowym i jego potrzeb.
- Próba kreowania rynku dla własnych produktów.
- Konflikty z inwestorami i brak możliwości osiągnięcia wspólnej wizji rozwoju stratupu.
- Problemy z rozliczaniem dotacji państwowych i koncentracja na tym a nie na prowadzeniu i rozwijaniu biznesu.
- Koncentracja na wycenach.
- Drugie Błędy technologiczne.
- Fraudy.
- itd.
Potrzebujesz wsparcia w swoim Startupie?
Zapraszamy do kontaktu:
pfederowicz@gotechnologies.pl