Strategia wyjścia popularnie nazywana „exit” zarówno dla założycieli jak i inwestora powinna być znana na początku inwestycji. Startupy zakładamy oraz inwestujemy w nie z wielu powodów a jednym z nich jest zarabianie pieniędzy, dlatego strategia wyjścia jest tak istotna.
Jakie mogą być strategie wyjścia?
Strategia wyjścia do inwestora finansowego pasywnego – otrzymujemy pieniądze za nasze equity. Nic więcej.
Strategia wyjścia do inwestora finansowego aktywnego – otrzymujemy tzw. Smart Money czyli finansowanie, kontakty, synergie z innymi spółkami z portfela inwestora.
Strategia wyjścia do inwestora branżowego – firmy lub grupy kapitałowej, która upatruje szansy w akwizycji startupu.
Strategia wykupu menedżerskiego przez założycieli – wykup inwestorów przez grupę pracowników i zarząd np. Management Buy Out (MBO).
Strategia sprzedaży akcji w drodze publicznej emisji IPO – wyjście poprzez giełdę.
Innymi sposobami na wyjście są także umorzenie udziałów lub akcji oraz likwidacja spółki.
Potrzebujesz strategii wyjścia dla swojego biznesu?
Zapraszamy do kontaktu:
pfederowicz@gotechnologies.pl