Startupy – Strategia Wyjścia

Strategia wyjścia popularnie nazywana „exit” zarówno dla założycieli jak i inwestora powinna być znana na początku inwestycji. Startupy zakładamy oraz inwestujemy w nie z wielu powodów a jednym z nich jest zarabianie pieniędzy, dlatego strategia wyjścia jest tak istotna.

Jakie mogą być strategie wyjścia?

Strategia wyjścia do inwestora finansowego pasywnego – otrzymujemy pieniądze za nasze equity. Nic więcej.

Strategia wyjścia do inwestora finansowego aktywnego – otrzymujemy tzw. Smart Money czyli finansowanie, kontakty, synergie z innymi spółkami z portfela inwestora.

Strategia wyjścia do inwestora branżowego – firmy lub grupy kapitałowej, która upatruje szansy w akwizycji startupu.

Strategia wykupu menedżerskiego przez założycieli – wykup inwestorów przez grupę pracowników i zarząd np. Management Buy Out (MBO).

Strategia sprzedaży akcji w drodze publicznej emisji IPO – wyjście poprzez giełdę.

Innymi sposobami na wyjście są także umorzenie udziałów lub akcji oraz likwidacja spółki.

Potrzebujesz strategii wyjścia dla swojego biznesu?


Zapraszamy do kontaktu:

pfederowicz@gotechnologies.pl

Ponad 150-ciu zadowolonych klientów